Mephisto Pheles Tiszteletbeli Lovag
Hozzászólások száma : 413
| Tárgy: Órák és Eventek. 1. hozzászólás. Ekkor: 2011-10-16, 03:56 | |
| Órák és Eventek-Karaktereitek rendesen járnak délelőtti vagy legalább csak a délutáni órákra, de lehetetlen mindet kijátszani, viszont az sem jó, ha egyáltalán nincsenek, és mindenki csak tengődik, ezért havonta legalább egyszer meg lesz tartva egy óra. Az órákat a játékosok fogják megtartani, ami úgy fog kinézni, hogy kitaláltok egyet. Megtervezitek, és egy PM-ben elkülditek nekem, Mephisto Phelesnek. Így lehetőségetek lesz azon a napon tartani az órát, amikor szeretnétek, de legalább 5 nappal előtte be kell nyújtani a kérvényt, hogy a többi játékos is időben értesüljön, és ha muszáj, akkor lehessen egyeztetni. Ha senki sem jelentkezik, névsor szerint fogunk haladni és előre megadott napokon lesz megtartva. Egymás közt is megbeszélhetitek és feloszthatjátok a munkát valamint az animéből is meríthettek hozzá ötleteket, ha még senki sem játszotta ki ugyanazt. Játékon belül a karaktereknek minden órát az arra szakosodott tanár tanít, ezek nincsenek kijátszva. Azokat az órákat, amiket kijátszunk egy helyettesítő tanár fog leadni, így aztán akármit taníthat. Ezt a karaktert már előre legyártottam, hogy a személyisége nagyjából megegyezzen, és ne legyenek félreértések. Minden órát tartó személynek az előadása előtti este meg lesz adva a tanár karakter jelszava. [ez a jelszó rendszeresen változni fog, szóval ne is próbálja meg senki ellopni és saját előnyére fordítani; ha ez mégis megtörténne, könnyen kinyomozható és a tettes azonnali bannolást kap jutalmul] Tanórák után a tanárt játszó személy karaktere 5 szabadon felhasználható pontot kap, a résztvevők pedig 2 szabadon elosztható pontot. A mesélések is ugyanígy fognak lezajlani, de ezek már rendszertelenebbül. Teljesen rátok van bízva, hogy mikor meséltek. Valaki kitalál egy jó sztorit, amit szívesen eljátszana másokkal; elküldi a terveket PM-ben és azt, hogy hány személynek vagy személy szerint kiknek akar mesélni, megkapja az engedélyt, kitesszük a dátumot, jelentkeznek rá a játékosok; előző este megkapja a Mesélő jelszavát; végül a jó játékért a résztvevők 5, a mesét adó személy karaktere pedig 10 pontot kap. Ha néhányan kiemelkedően teljesítenek az órán vagy az eventen, további +1 vagy 2 ponttal jutalmazhatja őket a mesélő/tanár. Ezt az utolsó hozzászólása végén kell feltüntetnie. Lesznek különleges ünnepi játékok is, amikhez ugyanígy kitalálhattok ütős meséket, de sokkal értékesebb jutalmakért. Tanórák az apródoknak, amik az animében is szerepelnek: Történelem - démonűzés a régmúltban, végzetes versek eredete Démonológia - démonok ismertetése Grimoire-tan - mágiát leggyakrabban egy démonnal alkut kötve alkalmaznak; a Grimoire ezen tanok gyűjteménye, mely tartalmazza a módszereket és a szabályokat az alkukötéshez Démonellenes Gyógyászat - a démonok ejtette sebeket a megfelelő növények alkalmazásával gyógyítani lehet Testnevelés – lényege, hogy a diákok hozzászoktassák a testüket a démonok mozgásához Novícius/Fegyvernök órák Vagyis amikor a tanulók már azon a szinten állnak, hogy elsajátították az alapokat és most kezdenek el specializálódni a kiválasztott irányba. Minden kaszthoz két olyan óra tartozik, amit meg kell tartanod ahhoz, hogy majd mestervizsgát tehess belőle és ezzel ördögűzővé válhasson a karaktered. Az egyik a Harcelmélet tan, a másik pedig a Gyakorlat. (lejjebb találod a magyarázatukat) Ezeken kívül még két órájuk lesz, de kijátszani csak egyszer fogjuk őket. Mágikus körök és pecsétek tant illetve Kardok tant tehát nem kell tartanod. Mágikus körök és pecsétek tan - Kardok tan - Harcelmélet tan - Tulajdonképpen a karakterednek választott fegyvert kell itt ismertetned. Ennek a bemutatónak pedig a következőket kell tartalmaznia: típusának rövid történelmi múltja; a behozott fegyver részeinek bemutatása, hogy mi mire jó/milyen célt szolgál egy összecsapásban, illeszkedésük és mintájuk; karbantartása; használatához szükséges legalapvetőbb mozdulatokból legalább három bemutatása. Megbízott esetén: egy-két szavas ismertetés típusának történelméből a paktum megkötésének szertartásával és feltételeivel ötvözve; külsejének bemutatása; eleme; maximum három képesség, amit összecsapásokban használni tud. (majdnem úgy, mint ahogy a könyvtárban is szerepelnek, csak annyi különbséggel, hogy ez a démon személyre szóló és más nem idézheti meg a karaktereden kívül)Gyakorlat - Ez lehet a Futópályán vagy az Edzőteremben. Lényegében lehetőséget kell adni arra, hogy mindenki a saját kasztjának és választott fegyvertípusának megfelelően gyakorolhasson. Ünnepi eventek: Karácsonykor, Húsvétkor, Szent Iván estéjén és Halottak napján (Halloween) lehetséges. Fontos! Annak ellenére, hogy ti tervezhetitek a történeteket és az órákat, tilos bármelyik karaktert megölni, maradandó sérülést okozni neki, megerőszakolni vagy irányítani! Kasztok-Ráolvasó - a Bibliából és egyéb szentírásokból idézve harcol; végzetes versek megjegyzésére és felidézésére specializálódik; a ráolvasók teljesen védtelenek kántálás közben, úgyhogy ilyenkor a csapatuk többi tagjának kell megvédenie őket Dragonyos - lőfegyverrel harcol Lovag - közelharci fegyvereket használ Doktor - sérülteket gyógyít és életeket ment akár a harcmezőn is; emellett vegyszereket alkalmaz a démonok ellen Szelídítő - démonokat megidézve és harcba küldve küzdenek; ritkák; "igen kevesek képesek démonokat megidézni és a megbízottjukként használni őket; erős akarat szükséges a démonok megszelídítéséhez; ezt nem lehet tanulni, adottság kell hozzá" Japán oktatás-[ http://hu.wikipedia.org/wiki/Jap%C3%A1n_oktat%C3%A1s ]Íme az első óra terve- [Miu-channak köszönjétek]- Spoiler:
Démonellenes Gyógyászat
*Lassan lenyomódik a terem kilincse, majd kinyílik a hozzá tartozó ajtó és belép a szigorú tekintetű sensei. Jobb kezében egy letakart ketrecet hoz magával, amiből halk mormogás és kisebb csörgés hallatszik. Hangosabban csukja be maga után az ajtót, remélve, hogy a zajos diáksereg meghallja, és kellőképp fogadja, vagy legalább észreveszik és elhallgatnak, hogy megkezdhesse az órát. Amíg a tanári asztalhoz lépked, összeszedi gondolatait. Kicsit ideges, de ez nem látszik rajta, nagyon jó pókerarcot tud vágni. Leteszi a ketrecet az asztalra és szembe fordul a színes társasággal.* - Üdvözlök mindenkit. A nevem Harakiri Shibuya. Sajnos a tanárnő egy bevetésen megsérült, így ma nem tudott bejönni órát tartani és én helyettesítem. Ne aggódjatok miatta, a jövő héten már ismét ő lesz veletek. *Néhány pillanatig szünetet tart, ez alatt végigtekint az arcokon.* - Mielőtt tanulnánk, kérem, jelentkezzenek azok a diákok, akik még nem szerezték meg a szellemsebüket, ugyanis ez elengedhetetlen feltétele annak, hogy ördögűzővé válhassatok. *Figyeli a kezeket.* [előtörténetek alapján ilyennel nem találkoztam]- Nos, akkor erre semmi szükség nem lesz. *Félreteszi a démont rejtegető kalitkát és a táblához lép, hogy felírja a következőket: Démonellenes Gyógyászat. Ezután visszafordul az osztályhoz.* - Mint tudjátok, a szellemsebeket gyógyítani lehet a megfelelő növényekkel vagy azok főzetével. A Démonellenes Gyógyászat mesterei, nem mások, mint a Doktorok. Ők gyógyítják a sérülteket és mentik meg az emberek életét, akár a harcmezőn is. Szóval ők is legalább olyan fontosak, mint az összes többi kaszt. Viszont térjünk is a lényegre. Ezen az órán a fagyást fogjuk átvenni. Ki tudna néhány tünetet felsorolni? Mondjuk Kazuki és Sawatari? *Szólítja fel a két diákot.* [kezdetben elfehéredés, merevség és érzéketlenség. azután fájdalommal kísért kifejezett pirulás vagy elkékülés, végül hólyagok és bőrrepedések.] - Jó, helyes! Gondolom nem nehéz kitalálni, hogy a fagyás a hideg következtében kialakuló elváltozás a bőrön, ami leggyakrabban azokat a területeket érinti, ahol hiányzik a természetes védekezést biztosító zsírszövet. Nagyon súlyos esetekben helyileg vérrögképződés és szövet elhalás, üszkösödés is kialakulhat. *Szünetet tart és szemeit végigvezeti a jegyzetelő vagy a könyvet olvasó diákokon.* - Azonban nem csak természetes hidegben történhet ilyesmi. Vannak bizonyos démonok, amik a puszta jelenlétükkel „megfagyasztják” a levegőt az emberek körül. Ráadásul nehéz is őket elkapni, ezért akár órákig is fagyoskodhatunk mire sikerül likvidálnunk a célpontot. Igen, ilyenek a szellemek is. Tenshi-kun, definiálnád, kérlek a szellem fogalmát és Miwa-chan mondanál rá néhány típust? *Figyelmesen várja a választ.* [Szellem - olyan démonok, melyek emberi vagy állati tetemek kigőzölgését szállják meg. gyakran mutatnak ki az alany életéből hátra maradt érzelmeket. pl. kopogó szellem, lidérc, kísértet, hazajáró lélek, fehér ruhás hölgy, dzsinn] - Rendben van. Tehát már meg van, hogy főleg milyen démonok esetében lehet szó fagyásról, ezért, ha tudjuk, hogy ilyen lényekkel szemben fogunk harcolni, nem árt védekezni. Ezt leginkább meleg öltözettel tehetjük meg, valamint kalabafa olajával, más néven tamanuiolajjal. Gyulladáscsökkentő és fájdalomcsillapító hatása rendkívül hatékony a bőrsérüléseknél is. *Sóhajt és órájára vet egy pillantást mielőtt folytatná.* - Latin nevén: a Calophyllum brasiliense, egy örökzöld fa, ami 20-50 méter magasra nő; leveli hosszúkásan elliptikusak és bőrszerű, szőrtelenek. Virágait többek között négy fehér szirom alkotja; Gyümölcse 25-30 milliméter átmérőjű gömb. Ennyit elég is tudni róla. Ha nincs más, a fagyás ellen védekezhetünk masszázzsal vagy gyógytornával is. Sajnos csak ennyi fért az órába. Szépen dolgoztatok, elmehettek. *Felkapja a letakart goblinos ketrecet és kiviharzik, maga mögött hagyva az elálmosított diákokat.* [Minden résztvevő diák kap 2 pontot és még 1-et a jó munkáért. Az órát tartó személy karaktere pedig 5 pontot zsebelhet be. források: wikipedia és a Természet füvészkertje c. könyv] Miwa-chan óraterve-
- Spoiler:
*A terembe még a tanár megérkezése előtt három ismeretlen diák sétál be. Körülbelül olyan idősnek tűnnek, mint az osztály tagjai, és az egyenruhából ítélve ők is ördögűzőnek készülnek. A fiúk belépésükkor jóízűen nevetgélnek egy korábbi poénon, majd körülnéznek, és még jobban kitör belőlük a röhögés.* - Mondom én, biztos kint locsolja a virágokat! *Mondja fuldokolva a szőkésbarna hajú srác, miközben lejjebb tolja szögletes szemüvegét, hogy megtörölgesse a nevetéstől könnyes szemét.* - Hát, minket meg beküldött tanítani a kicsiket! *Vigyorog a hármuk közül legmagasabb, fekete hajú diák, majd a hozzá legközelebbi üres padhoz lép és odavisz magának egy széket a tanári asztal elé. Bár nem látszik rajta, hogy bármi baja lenne, mozgása közben nehéz nem észrevenni, hogy erősen biceg a jobb lábára. Miután végzett, megkönnyebbülten huppan le a székre. Társai eközben követik a példáját, és ők is leülnek mellé. Kissé kupaktanács-szerűen beszélgetnek, így kívülről nem lehet érteni, mit mondanak, csak a fél perc múlva kitörő nevetőgörcsből lehet talán következtetni. Egy darabig lihegve próbálnak megkomolyodni, majd a harmadik, szintén fekete hajú, lezser kinézetű fiú az osztály felé fordul.* - Egyébként sziasztok! Én Crack vagyok, ezek meg a barátaim Draco és Monstro… *Kezd bele lendületesen, majd ismét nevetni kezd, de szerencsére rövid időn belül sikerül újra beszédképessé tennie magát.* - Neeeem. Szóval. *Lehajtja a fejét, mély levegőt vesz és kihúzza magát, majd megkomolyodva néz fel.* Én Natsu vagyok, ők pedig Aki *mutat a bicegő srácra*, és Kyosuke *majd a szemüvegesre is*. Mi fogjuk *kuncog* tartani a mai órát, amennyiben a sensei nem érkezik meg, de azért bízzunk benne, hogy még idén betolja a… *Ekkor belép Harakiri-sensei, két jókora bőrönddel a kezében.* - Jó estét, tanár úr! *Fejezi be gyorsan Natsu, egy ártatlannak álcázott kaján vigyorral nézve a tanárra.*
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Szép jó estét mindenkinek! *Köszön Harakiri, majd még egy utolsó rosszalló pillantást vet a három srácra, mielőtt leteszi a bőröndöket az asztalra és elkezdi kipakolni a tartalmukat. Az egyikből enyhe fűszerillat árad, Kyosuke be is fogja az orrát és szemöldök ráncolva fordul hátra, de a szag forrását meglátva mintha megkönnyebbültség járná át. Az illatozó valami egy rakás gyökér, mégpedig vaskos, sárga színű gyökerek. Ugyanabból a bőröndből előkerül még egy szintén vastag gyökerű növény, széles, érdes levelekkel, és lila virágokkal, a másikból pedig egy pár majd’ fél méteres, húsos, pozsgás, lándzsa alakú zöld levél. Ezek mellé kipakol még Harakiri néhány kést, tálakat, egy kis zacskó lisztet, egy üveg tejet, kötszert, és még egy hordozható főzőlapot is. Miután az eszközöket jól láthatóan elrendezte, a sensei az osztályhoz fordul.* - A mai óra témája a gyakorlati gyógyászat lesz. Tanárnő azt mondta, az elmúlt órán a leggyakrabban használt gyógynövényekkel foglalkoztatok, úgyhogy most hoztam is nektek párat. *Elkezd kuncogni az egyik első sorban ülő diákon.* Gyakorlat alatt nem azt értettem, hogy írjátok fel a füzetbe, hanem hogy álljatok fel és nyugodtan vizsgáljátok meg őket. *Kissé hátralép, utat engedve a jelenlévőknek az asztalhoz.* - Meg tudjátok mondani, mik ezek? Mondjuk X, Y és Z. Mindegyikőtök nevezzen meg egyet!
[a sárga gyökeres Kurkuma, a lila virágos Fekete Nadálytő, a zöld levelek pedig Aloe levelei]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha nem tudják: *Natsu súgni próbál Y-nak, de úgy tűnik, nem elég hallhatóan.* - *növény neve*! *Miután elrontotta, magában hozzáteszi, hogy „idióta”, de nem bántón, inkább csak lemondóan mosolyogva a „kicsiken”.* - Nem rossz ötlet, de az egy >>növény neve<<, Y. /Harakiri/ Ha tudják: *A három diák fiú lelkesen bólogatnak a hallott válaszokon, és mikor az utolsó is helyeset mond, Natsu örömében a levegőbe bokszol.* - Yess! Srácok, még a végén megmenekülünk! *Súgja oda vigyorogva társainak. A csapat meg is tapsolja a felelőket.* - Szép munka! *Kezdi mosolyogva Harakiri.* - Mind helyesen válaszoltatok. Folytatás: - Nos akkor, még egy sor kérdés, és be is fejeztük az elméleti részt. Mint sokakban felmerülhetett, a fiúkat nem csak az osztály szórakoztatása céljából küldtem be- *Aki a szavába vág* - Pedig annak se vagyunk utolsók. - Hát, pluszpontot! *Csatlakozik Kyosuke.* *Harakiri kissé felemeli a hangját, de zavartalanul folytatja.* …hanem azért is, hogy kezeljétek őket. Natsu, Aki és Kyosuke egyébként másodévesek, és a legutóbbi küldetésük nem éppen úgy sikerült, ahogy terveztük. Natsu karját megégette egy Salamander lángja, Akinak pedig megrepedt a lábszárcsontja. Kyosukének szintén egy Salamanderrel gyűlt meg a baja, őt megharapták a vállán, ráadásul az előző osztály rosszul kezelte, úgyhogy szépen el is gennyesedett a sebe. Ebből tanulva tőletek előre megkérdezem, mit akartok velük kezdeni. - Alleluja! *Natsu összetett kézzel az égre emeli a tekintetét.* - De ha akarjátok, átküldhetlek titeket Itami tanárnőhöz is, épp lyukasórája van. *Harakiri csúnyán néz a fiúkra, akik a név hallatán pókerarccal jó gyerek módjára előrefordulnak a székükben.* - Én is így gondoltam. Tehát: P, Q és R, ti mit javasolnátok a kezelésükre? Ez nem olyan nehéz, mivel a növények már adottak, és az többi eszköz is segít. - Aztán ügyes légy! *Mosolyog Kyosuke R-re.*
[az elfertőződött sebre a Kurkumát liszttel pépesíteni és a kötésre rakni, az égett sebre az Aloét meghámozva, a csontrepedésre pedig a Fekete Nadálytőt apróra vágva egy kevés tejben megfőzni, és szintén a kötésre tenni]
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha nem tudják: *Harakiri helyeslően bólogat, majd mikor mind végigmondták, kijavítja a hibákat.* - Nem rossz ötlet, de inkább… *elmondja mit kellett volna XD* Na, ha mindenki érti, … Ha tudják: *Natsunak látványosan leesik az álla.* - És tudták! *Mosolyog hátra Aki.* - Na, úgy látom, szeretitek ezt a témát. Folytatás: - Akkor azt hiszem, kezdhetjük is a gyakorlati részt. Álljatok csoportokba, hogy mindenki részt vehessen, meg persze ne egyedül kelljen mindent elkészítenetek. Mondjuk X P-vel, Y Q-val, Z pedig R-rel, mert ők beszéltek ugyanarról a növényről. A többiek oda csatlakoznak, ahová éppen szimpatikus. Innentől én nem szeretnék beleszólni, hacsak nem csináltok valamit nagyon rosszul, szóval nyugodtan dolgozzatok. Bizonyos helyzetekben életmentő lehet az ilyen ismeret, szóval fontos, hogy alkalmazni is tudjátok a tanultakat. Sok sikert! *Hátralép, és félig leül az egyik első padra, onnan figyeli a diákok munkáját. Ahogy a dolgok érdekessé válnak, Natsu-ék visszafordulnak a tanári asztal felé a székeiken és ők is felügyelik a saját készülő orvosságaikat, bár igyekeznek úgy tenni, mintha csak érdeklődve bámulnák az eseményeket.* ~Nem segítünk nekik!~ *Gondolja a sensei, de aztán elmosolyodik, és inkább csak legyint.* ~Kölykök.~
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*A feladat haladtával Harakiri feláll és elkezd járkálni, hogy alaposabban szemügyre vegye a munkálatokat, de semmi kivetnivalót nem talál, így nem avatkozik közbe.* - Csak így tovább, jó lesz az. A késekkel óvatosan, élesek. *Kyosuke halkan felkuncog.* - Na nem mondja. * Súgja a többieknek, majd unalmában csikizni kezdi Natsut. A fiú kis híján felborul a székével, de végül megtartja az egyensúlyát, és odébb húzódik, így támadója már nem éri el. Ekkor a másik oldaláról Aki is becsatlakozik, Natsu pedig két tűz között inkább nyelvet nyújtva feláll és az asztal túlsó oldalára megy nézelődni.*
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
* A sensei kissé elbambult, de hamar feltűnik neki, hogy már senki sem dolgozik.* - Na, mindenki kész van? Ezesetben köszönöm a munkátokat, összességében szépen dolgoztatok. Talán csak annyiban reménykedek, hogy éles helyzetben kissé éberebbek lesztek, bár megértem, péntek este van. *Az órájára néz.* Az órának vége, mehettek. *Kinyitja az ajtót, de még visszanéz.* Fiúk, ti majd pakoljatok össze légy szíves! Csak visszadobáljátok a fölös cuccokat a bőröndökbe, aztán vagy a tanáriba küldjétek be nekem, vagy itt is hagyhatjátok, csak ne legyen széjjel. Na sziasztok! *Távozik.* - Tényleg, amúgy köszi szépen! *Vigyorog Natsu, mert tényleg jólesik neki a gyógykötés az égésére.* - Köszi! - Köszi! *Csatlakozik Kyo és Aki is. A munka végeztével a fiúk felállnak és összepakolják Harakiri megmaradt cuccait, bár talán túlságosan is szó szerint veszik a „csak dobáljátok bele” kifejezést. Magukban nevetgélnek még egy kicsit, majd végül a tanári asztal mellett hagyják a bőröndöket, és hazaindulnak ők is.*
[Minden résztvevő diák kap 2 pontot, az órát tartó személy karaktere pedig 5 pontot zsebelhet be.]
|
|